Direktlänk till inlägg 22 augusti 2009

Är det OK med överretuschering?

Av Olivia Nicole - 22 augusti 2009 21:56

Starlounge hade en artikel med kända ansikten där Photoshop hade använts riktigt "flitigt"... Acnehy blir persikohy, lite slitet och solblekt hår blir glänsande och friskt, pojkaktiga former blir mer kvinnliga,kurviga blir flera storlekar mindre och proportionerna helt annorlunda... Ni förstår min poäng... Personerna liknar inte sig själv längre. De går kanske att känna igen, men originalet är oftast bättre, för är det inte också så att om en kändis på bild är väldigt mkt. retuscherad, då tänker man lätt att det är en person som inte alls såg bra ut från början eftersom de måste ändra allting...


Klart att personen som är med på bild ska kunna känna sig nöjd med fotot, men det är ofta inte personen ifråga som frågat efter att bli retuscherad till den grad att man knappt kan känna igen henne/honom.


Själv skulle jag få dåligt självförtroende av att hitta mig själv på ett sådant foto, "duger jag inte som jag är" skulle eka i huvudet...


Jag vet inte hur ni tycker, men för mig känns det bara så fel.


Här är ett exempel på Kelly Clarkson (som för övrigt säger sig vara nöjd med sina kurvor)...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olivia Nicole - 25 september 2009 16:46


Suck! Ska nog skaffa batterier till den andra kameran som det blir bättre foton med, så  det kan bli bra foton ;)    ...

Av Olivia Nicole - 25 september 2009 16:09


     

Av Olivia Nicole - 18 september 2009 07:59


På MTV:s video music awards dök Shakira och Pink upp i likadana klänningar. Frågan är vem som bar den bäst? Personligen tycker jag att Pink har för pojkaktiga former för att passa i den här typen av klänning... För övrigt så var Shakiras skor urs...

Av Olivia Nicole - 18 september 2009 07:39


   Vardags-make. Mascara: Maybelline Intense XXL svart Primer: Använde Sheercovers krämskugga som "primer". Ögonskuggor/highlights: Egna. Läppar: Balm från H&M. Vaknade tidigt idag också, strax före 07. Borde nog ta en kopp k...

Av Olivia Nicole - 16 september 2009 10:14

Ladytron: "Destroy everything you touch"...wonderbar! http://www.youtube.com/watch?v=7KBNLrqhft0&feature=fvst     System of a Down: "Byob" http://www.youtube.com/watch?v=BlfL8XIkJgI&feature=fvst   ...

Ovido - Quiz & Flashcards